Netbulx Haber
ANASAYFA FOTO GALERİ VİDEOLAR ANKETLER SİTENE EKLE  FORUM İLETİŞİM

HABER ARA


Gelişmiş Arama

Tek başına doktor gibi meyve

Tek başına doktor gibi meyve

Tarih 22Ekim2010, 00:21 Editör Netbulx

Faydaları saymakla bitmez denir ya. Gerçekten de öyle. Özellikle kış aylarında mutlaka tüketilmeli. Neden mi?


en yeni Şarkı sözleri

Kivi dünyada yoğun olarak tüketilen 26 meyve içerisinde besin maddesi yönünden en zengin meyve. C vitamini deposu olan kivinin düzenli tüketilmesi halinde özellikle kış aylarında görülen solunumla ilgili şikayetlerin azaldığı yönünde bilimsel veriler bulunuyor.

Ordu Üniversitesi (ODÜ) Ziraat Fakültesi Bahçe Bitkileri Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Atnan Uğur, kivinin insan sağlığı açısından önemine de değindi.

Uğur, bu meyvenin özellikle astım, nefes darlığı ve solunum sorunlarına karşı iyileştirici etkisi bulunduğuna dikkat çekti ve faydalarını birer birer sıraladı:

C VİTAMİNİ DEPOSU

-Kivi meyvesinin 100 gramında ortalama 100-400 mg C vitamini bulunur. Ayrıca magnezyum içeriği bakımından da en zengin, yüksek potasyum miktarı ve düşük sodyum ile yine meyveler içerisinde ön sıralarda yer almaktadır.

SOLUNUM ŞİKAYETLERİNİ AZALTIYOR

-E vitamini, bakır, fosfor, B2 vitamini ve A vitamini bakımından da iyidir. Öncelikle bir C vitamini deposu olan kivinin düzenli tüketilmesi halinde özellikle kış aylarında görülen solunumla ilgili şikayetlerin azaldığı yönünde bilimsel veriler bulunmaktadır.

İTALYA'DA YAPILAN ARAŞTIRMAYLA KANITLANDI

-Örneğin İtalya'da 18 bin çocuk üzerinde yapılan bir araştırmada, C vitamini içeriği yüksek meyve tüketen bireylerin yüzde 44`ünde solunumla ilgili sorunla karşılaşma riskinin azaldığı belirlenmiştir.

NEFES AÇICI VE ÖKSÜRÜK KESİCİ

-Zaten eskiden beri astım hastalarında, nefes açıcı ve öksürük kesici olarak kullanıldığı bilinmektedir.

İKTİDARSIZLIĞA İYİ GELİR

-Kivi, kanı sulandırır, erkeklerde iktidarsızlığa iyi gelir.

KANSERE KARŞI İYİ

-Kivi kanseri başlatan genlerde mutasyonu önlemede etkili olan anti mutagenik bileşikler (beta karoten, glutathion, lutein ) içermektedir.

-Özellikle lutein amino asitinin prostat, akciğer ve kolon kanserine iyi geldiği bildirilmektedir.

-İskoçya'da Rowett Araştırma Enstitüsü'nde gönüllü bireylerle yapılan bir çalışmada, 3 haftalık periyotta kivi tüketimi sonucunda yapılan tahlillerde, kan plazmasında C vitamini içeriğinin arttığı, lenfositlerde DNA zararının belirgin bir şekilde azaldığı saptanmıştır.

-Sonuçta, kivinin anti kanserojen özelliği ile, vücudu koruma bakımından önemli olduğu bildirilmiştir.

KALP KRİZİNİ ÖNLÜYOR

-Kivinin, yan etki göstermeksizin kanı sulandırarak, kalp krizini de önlediği yapılan bilimsel araştırmalarla saptanmıştır.

KABIZLIK GİDERİCİ, ÇOCUKLARDA KEMİK GELİŞTİRİCİ

-Tüm bunların yanında kolesterol düşürücü, kabızlık giderici, depresyon önleme ve stres azaltıcı, vücut şekerini düzenleyici, trigliserit düşürücü, görme gücünü iyileştirici, bağışıklık sistemini kuvvetlendirici, çocuklarda kemik ve beyin gelişimini arttırıcı, kilo koruma ve form tutmayı sağlama gibi daha birçok özellikleri nedeniyle kivi son derece sağlıklı bir
meyvedir.


Bu haber 1386 defa okunmuştur.

Delicious  Facebook  FriendFeed  Twitter  Google  StubmleUpon  Digg  Netvibes  Reddit

Sağlık

ÜNLÜLERDEN YASAKLI İLACA KANMAYIN!

ÜNLÜLERDEN YASAKLI İLACA KANMAYIN! Bakanlık yasak olduğu halde internette satılan zayıflama haplarına karşı halkı uyardı: Hepsi yasaklı, almayın.

Kene kabusu geri döndü

Kene kabusu geri döndü KASTAMONU’da Kırım Kongo Kanamalı Ateşi (KKKA) hastalığı nedeniyle üç kişinin hayatını kaybetmesinin ardı...
Mutluluk ve Huzurun Yolu13Kasım2011
Ortaya Karışık

Toplistler

 

Burçlar ve Günlük Fal Yorumları

 

Güncel Ekonomi Siyaset Eğitim Politika Teknoloji Yaşam Spor Popüler Kültür Video Haberleri
RSS Kaynağı |Ücretsiz Link Ekle Site Ekle |Yazarlık Başvurusu